Na pilotnom workshope „Kurz mimovládneho marketingu“, ktorý sa konal v stredu 5. februára 2020 sa stretli zástupcovia 14 mimovládnych organizácií. Napriek rôznorodosti ich zamerania sa už v úvode vytvorili prieniky a potenciál pre vzájomnú spoluprácu účastníkov, čo je jeden zo sekundárnych cieľov týchto workshopov.
Na začiatku sme sa venovali krátkej analýze toho, aké zmeny do komunikácie mimovládnych organizácií priniesli nové technológie, internet a sociálne siete. V bodoch sme si tiež stručne prešli aktuálne výzvy a potreby komunikačného manažéra. Predstavili sme 4 princípy a 4 pravidlá komunikácie, ktoré sa osvedčujú pri realizácii rôznych cieľov občianskych organizácií. Takýmito cieľmi môžu byť napríklad: reputačný manažment, osvetová kampaň, fundraising, mediálna kampaň, petícia, získanie dobrovoľníkov a podobne.
Na záver sme si prešli príklady dobrej praxe, ako vyzerá komunikačný výstup, ktorý v sebe spája všetky 4 princípy a 4 pravidlá, ktorým bol pilotný workshop venovaný.
Účastníci počas celého workshopu kládli otázky a diskusii s lektorom Tomášom Kriššákom venovali čas aj po oficiálnom skončení programu.
Nakoniec sme odprezentovali ďalší „one pager“, ktorý sa venuje dobrej a zmysluplnej komunikácii v interaktívnom prostredí sociálnych sietí. Zmysluplná komunikácia a manažovanie komunikačných kanálov občianskych organizácii bude témou ďalšieho workshopu, ktorý nadviaže na pilotnú časť.